Αγγελόπουλος

Τι υπνοστεντόν και μαλακίες…Δες Αγγελόπουλο…
 











Το δούλεμα σε αυτή τη χώρα βασιλεύει και αυτό το ξέρουν μέχρι και πέτρες…

Αλλά αυτό που έχει ξεκινήσει από χθες το βράδι πάει πολύ και τα νεύρα μου έχουν χτυπήσει κόκκινο.
διάβασε μέσα

Τι εννοώ? Πέθανε ο Αγγελόπουλος και άρχισαν να μας πρήζουν το πούτσο με το ποσο «σπουδαίος» και πόσο «σούπερ ήταν». Καταρχάς κρίμα που πέθανε με αυτό το τρόπο (τροχαίο σε γυρίσματα ταινίας) αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ειπωθούν μερικά πράγματα γιατί το θέμα έχει γαμηθεί εντελώς. Τόσα  χρόνια αν τολμούσες να πεις το τι γίνεται στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τις ταρζανιές του Αγγελόπουλου και των άλλων έπεφτες στη πυρά.

Τώρα που πέθανε πάλι στη πυράΧ2. Έ όχι είναι καιρός να ακουστεί και η άλλη άποψη γιατί αρκετά μας πρήξατε τα αρχίδια με το πόσο δήθεν «σπουδαίος» ήταν.  Σπουδαίος σε αποστειρωμένο μη ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε αποστειρωμένες επιτροπές δεν λέγεσαι, τον κώλο σου να χτυπάς κάτω, όσο και να σου λένε το αντίθετο μια χούφτα πυροβολημένων στον εγκέφαλο, προσπαθώντας να παραχαράξουν την πραγματικότητα.

Σίγουρα για το «κοινό» του είναι κάτι σαν ιερή αγελάδα στα σκατωμένα νερά του Γάγγη στην Ινδία, αλλά όλοι εμείς οι υπόλοιποι (η γαμημένη πλειοψηφία) τι φταίμε? Αλήθεια κατάλαβε ποτέ κανείς σας προς τι τόσος «ντόρος» για τις ταινίες του συγκεκριμένου? Μιλάμε για το απόλυτο βασανιστήριο. In fact αν θέλετε να εκδικηθείτε κάποιον δέστε τον σε ένα δωμάτιο και βάλτε του back 2 back τις ταινίες του αποθανόντα. Δεν θα αργήσει η ώρα που θα φωνάζει για έλεος και θα λέει πως θα κάνει οτιδήποτε για να γλυτώσει το μαρτύριο…Ναι ακόμα και να ντυθεί τραβέλι και να βγει για πιάτσα σε Truck Stop στο Texas…

Και εντάξει γαμήστε τις ταινίες όποιος θέλει τις βλέπει και όποιος θέλει μπορεί να κάθεται και να τραβάει μαλακία με αυτές επειδή να πούμε είναι και πολύ «κουλτούρα»…

Το θέμα μου είναι πιο σοβαρό από το αν οι ταινίες του βλέπονται ή όχι. (Που δεν βλέπονται).

Θα βγει επιτέλους κάποιος να πει από αυτούς που μας πρήζει το πούτσο και τα αρχίδια με το «μεγαλείο» του Αγγελόπουλου πως αυτός και η υπόλοιπη «παρέα» που λυμαίνεται το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου έχουν καταστήσει ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή σε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ?

Για να το κάνω πιο λιανά…

Από το 1975 περίπου και έπειτα, πλην ελαχίστων παραδειγμάτων, οι ταινίες στην Ελλάδα γύρισαν απότομα σε μια ακατανόητη μαυρίλα και μουντάδα σε μια ΔΗΘΕΝ «αρτιστικ κουλτούρα» πασπαλισμένη από «αριστερές» οπτικές. Και τι έγινε θα μου πείτε, αφού ο καθένας βρίσκει λεφτά και τις κάνει και αμα παέι καλά πήγε. Έλα όμως που δεν είναι έτσι.

Στην Ελλάδα υπήρξαν και υπάρχουν τρεις τρόποι για να κάνεις ταινία. Α) Κρατική χρηματοδότηση Β) Ιδιωτική χρηματοδότηση aka λέγε με παραγωγό-εταιρεία Γ) Να τα βάλεις μόνος σου.

Ο «μέγιστος» Αγγελόπουλος και το υπόλοιπο «παρεάκι» τι κάνει λοιπόν? Μονοπωλεί εδώ και χρόνια τα φράγκα και τις επιχορηγήσεις από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου κάνοντας «ταινίες»  μη αφήνοντας χώρο σε κανέναν άλλον να λάβει, μιας και η ιδιωτική πρωτοβουλία με το πέρασμα των ετών είναι μηδενική και ενδιαφέρεται μόνο για σίγουρες συνταγές όπως η χαζοκωμωδίες με τηλεοπτικούς «αστέρες» (σ.σ αυτό είναι άλλο πονεμένο κεφάλαιο).

Και για να γίνω ακόμα πιο σαφής εδώ και 30 χρόνια μέχρι σήμερα τα λεφτά τα παίρνουν οι ίδιοι και οι ίδιοι. Ο Αγγελόπουλος, ο Βούλγαρης, η κόρη του Βούλγαρη, ο γιος του Βούλγαρη και πάει λέγοντας. Για να κάνουν τι? Πείτε μου να κάνουν τι? Ταινίες που ποτέ δεν έφεραν πίσω ούτε καν τα έξοδα τους? Πάμε καλά ρε? Με τα δικά μου λεφτά «τέχνη»?

Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι «ταινίες» αυτές ποτέ δεν έβγαιναν για να σταθούν σε συνθήκες κανονικού ανταγωνισμού όπως όλες οι άλλες (διανομή, wide release κτλ). Διότι στο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ κόσμο όταν κάποιος χρηματοδοτεί μια ταινία, είτε είναι κράτος, είτε είναι ιδιώτης, περιμένει ένα πράμα όταν δίνει το πράσινο φως. Να πάρει τα γαμημένα τα λεφτά του πίσω και να βγάλει κέρδος. Και με το κέρδος να χρηματοδοτήσει την επόμενη ταινία. Και την επόμενη. Και την επόμενη.

Όμως εδώ δεν είναι πραγματικός κόσμος και πραγματικές συνθήκες ανταγωνισμού…Δυστυχώς και για αυτό φταίει και το παρεάκι αλλά και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και αυτοί που το ελέγχουν. Ποτέ δεν έφεραν φράγκα πίσω στα ταμεία. Αυτή είναι η αλήθεια. Και συνέχισαν και συνέχιζουν να χρηματοδοτούν «αρτιστικ» παπαριές και να χάνουν χρήμα και να τραβάνε συνέχεια νέα κεφάλαια από τον κρατικό προυπολογισμό (δικά μου και δικά σας).

Με τα λεφτά μου και τα λεφτά σας έκανε και κάνει λοιπόν, το κομμάτι της το «αρτιστικ» παρεάκι. Και κανείς δεν έχει βρεθεί να πει «Επ! Τι γίνεται εδώ ρε μαλάκες! Τα λεφτά των άλλων τα βάζετε σε ταινίες, που σας βάζουν »μέσα» σαν οργανισμό? Πάτε καλά ρε? Ο ρόλος σας είναι να δίνετε ευκαιρίες και σε νέους και να βγάζετε και κάνα φράγκο για να μην χρειάζεται συνέχεια να σας τσοντάρει ο λαός!»

Και μην μου πει κανείς τώρα «Ε! αφού τα δίνουν χαζοί είναι να μην τα πάρουν»? Ναι ρε δεν είναι σωστό, γιατί με κάποιο «μαγικό» τρόπο τα παίρνουν οι ίδιοι και οι ίδιοι. Να πάνε να κόψουν το κώλο τους να βρουν λεφτά από αλλού και να κάνουν τις μαλακίες τους. Όχι εις βάρος μου. 30 χρόνια τώρα δεν υπάρχει ρε τίποτα του Ε.Κ.Κ που να έχει φέρει κέρδη  ξυπνάτε!

Εγώ και εσύ τι φταίμε να πληρώνουμε τα κερατιάτικα του Αγγελόπουλου που ήθελε να χτίσει ολόκληρο χωρό στα γυρίσματα του «Λιβάδι που δακρύζει» με αποτέλεσμα να παίρνει και να παίρνει κονδύλια και φράγκα?

Και δεν φτάνει που ήταν κρατικοδίαιτος, ζήταγε και τα ρέστα μετά. Όταν του  έκοψαν μια φορά τα φράγκα και το σιγουράκι του ταμείου, άρχισε να ουρλιάζει σαν κατίνα…Ναι ρε σαν Κατίνα έκανε ο «μεγάλος δημιουργός». Και το παιζε κατατρεγμένος και πως δεν τον βοηθά η πολιτεία. Και τι είναι ρε η πολιτεία και το Ελληνικό Δημόσιο? Προφανώς το ανεξάντλητο ταμείο για να βάζεις εσύ και οι όμοιοι σου χέρι και ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΤΑΙΝΙΑ…

Και η πλάκα είναι πως μόλις του κόψανε το χρήμα έτρεξε και βρήκε κορόιδα, εμ συγνώμη σοβαρούς παραγωγούς ιδιώτες να του χρηματοδοτήσουν καμιά παραγωγή. (Βρήκε από Τουρκία), ενώ παράλληλα τα «έχωνε» στο κακό κράτος δημιουργώντας το προφίλ του κατατρεγμένου Έλληνα «καλλιτέχνη»…Γελάει ο κόσμος πραγματικά. Εμ βέβαια όμως, τόση «αρτιστίκ και αριστερίκ» παπαρολογία που τσαμπουνάς στο τέλος φτάνεις να την πιστεύεις…

Αλήθεια οι ιδιώτες που έβαλαν τα κεφάλαια πόσο ευχαριστημένοι να είναι άραγε από το γεγονός πως ποτέ δεν πήραν πίσω έστω το ποσό που έβαλαν? Αλήθεια έχουν ζητηθεί ευθύνες από αυτούς που έχουν τις καρέκλες στο Ε.Κ.Κ για το γεγονός πως ο οργανισμός ποντάρει συνεχώς σε κουτσά άλογα και χάνει ΣΥΝΕΧΩΣ χρήμα? Αλήθεια έχουν αναρωτηθεί όλοι αυτοί που στο πούτσο του διάολα έχει γίνει ΔΙΑΝΟΜΗ των ταινών αυτών? Έχει αναρωτηθεί κανείς πόσα φράγκα εισπράχθηκαν από δικαιώματα για ανατύπωση και διανομή στο εξωτερικό σε vhs/dvd? Έχει αναρωτηθεί κανεις αν υπήρχαν κέρδη από τις ενοικιάσεις? Έχει αναρωτηθεί κανείς πως στο διάολο γίνεται αυτές οι ταινίες να παίζονται μόνο σε κάτι «αρτιστικομαλακίξ» λέσχες και σινεμά χωρίς εισιτήριο με μοναδικό αντάλλαγμα 5-10 ψωροδεκάρες? Έχει αναρωτηθεί κανείς γιατί ΠΟΤΕ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΔΕΝ ΒΓΗΚΑΝ ΣΤΟ «ΡΑΦΙ» ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ?

Έχει αναρωτηθεί κανείς γιατί οι γείτονες Ιταλοί είναι κερδοφόροι είτε κάνουν ιδιωτικές είτε κρατικές παραγωγές? Έχουν αναρωτηθεί γιατί το Channel 4 και το BBC (κρατικά) είναι κερδοφόρα και οι ταινίες τους έχουν κέρδη? Μήπως λέω μήπως οι ταινίες τους σε συντριπτικό ποσοστό είναι ταινίες που θα βγουν στο στίβο του πραγματικού ανταγωνισμού έχοντας δίκτυο διανομής, κινηματογραφική προβολή, κέρδη από άλλα  format κτλ?

Mήπως γιατί δεν επιμένουν σε «αρτιστίκ αμπελοφιλοσοφίες και αριστερίκ κοτσάνες»? Μήπως γιατί δεν έχουν πλάνα με καράβια με κόκκινα πανιά που περνούν επί καμιά ώρα από την οθόνη χωρίς να γίνεται ποτέ τίποτα?

Και μην μου πει κανείς τίποτα για βραβεία γιατί Α) Τα περισσότερα δεν τα ξέρει η μάνα τους και τα δίνουν τα ίδια «artistic mongoloids» στους εαυτούς τους σε κάτι «περίεργα» φεστιβάλ που δεν τα ξέρει ούτε ο περιπτεράς έξω από εκεί που γίνονται. Β) Και όσα τα ξέρει η μάνα τους δώθηκαν και πάλι από «artistic mongoloids» σε ομοίους τους. Άλλωστε όλοι αυτοί δεν διαφέρουν σε τίποτα από όσους βλέπουν και χειροκροτούν ως διάνοια και «καλλιτέχνη» έναν ζωγράφο να ζωγραφίζει με το παχύ του έντερο γεμίζοντας σκατά τον καμβά.

Και στην τελική ακόμα και με τα… «βραβεία» έφερε ποτέ τα λεφτά πίσω κάποια ταινία του? Ζήτησε ποτέ κανείς μεγάλος «διανομέας» να κάνει full wide theatrical release? Μπα…I don’t think so…

Aλλά βέβαια πρέπει να κάνουμε «μόκο» γιατί…μας τον «επέβαλαν» αυτόν και τους ομοίους του στο Ελλάντα ως «μεγάλους δημιουργούς» όλοι αυτοί του «αριστερίκ κουλτουριάρικου» κινήματος που έχουν καταστρέψει τα πάντα σε αυτή τη χώρα και εξαιτίας τους ποτέ δεν είδαμε ένα «κινηματογράφο» που να καλύπτει τα πάντα και όλες τις τάσεις. Και ούτε πρόκειται να δούμε όσο συνεχίζονται και διαιωνίζονται οι ίδιες τακτικές…

Και στην τελική αφού ήταν τόσο «γκουρού» ο λεγάμενος και οι όμοιοι του γιατί ποτέ δεν τους έσκασαν σοβαρά φράγκα και δίκτυα διανομής και προώθησης, ιδιωτικά κεφάλαια? Μήπως γιατί απευθύνονται μόνο σε αποστειρωμένα περιβάλλοντα και δεν πρόκειται ποτέ να φέρουν έσοδα γιατί απλά δεν γίνεται να σταθούν σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα?

Αυτά…Τέλος.

 Υ.Γ: Αλήθεια ρε μάγκες…Υπεύθυνος ασφαλείας στα γυρίσματα υπήρχε? Μέτρα ασφαλείας πάρθηκαν? Ρωτάω τώρα εγώ…Bottom Line: Κρίμα που πέθανε ο άνθρωπος με τέτοιο τρόπο αντί να φύγει σε βαθειά γεράματα, αλλά απο εκεί και πέρα δεν θα το παίξω «ευγενής». Συμπάθεια προς το «έργο» του και τον τρόπο που λειτουργούσε δεν έχω. Κάποια στιγμή θα τα έγραφα. Απλά δόθηκε η αφορμή με το θάνατο του.

Υ.Γ 2 Προφανώς ο Νικολαίδης (άσχετα από τι άποψη έχει ο καθένας) είναι ο μαλάκας που τα βάζει από τη τσέπη του έτσι? Αυτός τουλάχιστον ρισκάρει τα δικά του λεφτά και το δικό του κεφάλι. Αν π.χ του δώσω εγώ λεφτά σαν παραγωγός και δεν είναι κερδοφόρος την επόμενη θα πάρει τα αρχίδια μου. Έτσι δουλεύει ο πραγματικός κόσμος σε αντίθεση με τα αποστειρωμένα περιβάλλοντα και τις αποστειρωμένες επιτροπές με τα αποστειρωμένα βραβεία.  Αλλά όχι είπαμε…Εδώ χρηματοδοτούμε την σίγουρη χασούρα…Έυγε μαλάκες.

About troglodytes co

Τον λογαριασμό αυτόν τον διαχειρίζεται ο Admin των τρωγλοδυτών. Επίσης περιέχει και όλα τα παλιά post από το πρώην-blog μας.